pragmatic cleaning with children.jpg

S DEŤMI MÔŽE BYŤ UPRATOVANIE VEĽMI PRAGMATICKÉ


ROZHOVOR S MARKOM BOURICHTEROM, zakladateľom online magazínu pre otcov v Nemecku ,,DADDYLICOUS"

ROZHOVOR S MARKOM BOURICHTEROM, zakladateľom online magazínu pre otcov v Nemecku ,,DADDYLICOUS"

Rodičia vedia: Narodenie prvého dieťata je jednou z najvýznamnejších udalostí v živote. Z jedného dňa na druhý je všetko iné a svet je hore nohami. Mladí rodičia tak čelia úplne novým výzvam aj čo sa týka upratovania ich domovov. Vileda hovorila s Markom Bourichterom, zaklateľom online časopisu DADDYlicious, najväčšieho online časopisu pre otcov v Nemeckou a otcom šesťročného syna o tom, aké to je byť rodičom a vykonávateľom domácich prác.

Daddylicious_305x305.jpg

Vileda: Ako ste sa rozhodli budovať svoju profesiu ,,byť otcom"?

Mark Bourichter:
Založil som DADDYlicious spoločne so svojím priateľom Kai Böselem, pretože sme sa otcami stali takmer v rovnakú dobu. Môj syn Henri a Kiova dcéra Mika sú od seba len dva týždne. Už keď naše ženy boli tehotné všimli sme si, že sú tisíce stránok s užitočnými radami pre mladé matky, ale nič pre otcov.
Ale my muži máme tiež mnoho otázok, keď sa staneme otcami. Vstupujeme na neznáme územie. Pretože náš život a naše priority sa s narodením nášho prvého dieťaťa úplne menia. A to platí aj pre práce v domácnosti.​​​​​​​

Vileda: Jedna vec, ktorá sa u všetkých mladých rodičov mení, je vnímanie dôležitosti domova. Aké to bolo s Vami?

​​​​​​​Mark Bourichter:
Súhlasím. Je to aj moja skúsenosť. Pred narodením môjho syna bol náš domov ,,praktickejším" miestom pre život. To sa rýchlo zmenilo s dieťaťom v dome. Začali sme uvažovať o našom domove ako o mieste pre kvalitné bývanie - o mieste, kde sa môžem uvoľniť trávením času so svojou rodinou. Trávime doma čas omnoho vedomejšie. A samozrejme sa domov stal dôležitejším miestom. 

child plays with toys on the ground.jpg

Vileda: Čo je pre Vás obzvlášť dôležité pre pocit domova?

​​​​​​​Mark Bourichter
: Určitá základná čistota je pre mňa veľmi dôležitá. Musím priznať, že som v tomto ohľade celkom buržoázny. Aspoň predtým, než vyprázdnime obsah krabice na hračky na podlahu. Ako rodič sa nevyhnuteľne stávate pragmatickým, pokiaľ ide o čistotu. Pri deťoch máte nielen menej času na upratovanie, ale aj deti môžu veľmi rýchlo spraviť neporiadok. Batoľatá často zanechávajú hrozný neporiadok. Po každom jedle by ste mohli vytierať podlahu. Preto je pre mňa obzvlášť dôležité, aby upratovanie prebiehalo rýchlo a efektívne. V dobe, kedy som doma sa chcem hrať so svojím synom a nie celý čas upratovať - alebo pristúpiť na kompromis, čo sa týka čistoty.

Vileda: Aký je Váš základný čistiaci tip pre mladých rodičov?

Mark Bourichter: Dôverujeme handričkám z mikrovlákna pri odstraňovaní malých odtlačkov rúk z okenných skiel. A pre rodičov malých detí ešte jedna rada: Kúpte si dobrý kôš na plienky proti zápachu.

Vileda: A na bielizeň? Dokážete ovládať hory bielizne s batoľatami bez sušičky?

Mark Bourichter: Sušiška bielizne je veľmi praktická, uznávam. Ale v lete, keď svieti slnko, stále radšej povesím bielizeň na záhradu. To šetrí miesto a oblečenie je suché veľmi rýchlo.

Vileda: Máte Vy a Vaša žena rozdelené role v starostlivosti o domácnosť? 

​​​​​​​Mark Bourichter: Naším mottom je: ,,Ten, kto vidí nečistotu ako prvý, vyčistí ju." Povedal by som, že máme rovnaké rozdelenie pracovnej záťaže. Z toho, čo viem, je to aj prípad mojich blízkych priateľov. V tomto smere sa pri deťoch nič nezmenilo. Zvyčajne sa ale starám o odpadky a prázdne fľaše. Tiež je pre mňa veľmi dôležité aj čisté auto. S deťmi je to ale náročné udržovať: Dajte šesťročnému chlapcovi pol hodiny a tisíce mikroorganizmov môže v aute žiť roky. To je dôvod, prečo mám vždy poruke mikrovlákno.

Involving kids in doing housework.jpg

Vileda: A Váš syn? Zapojujete ho do domácich prác?

​​​​​​​Mark Bourichter: Bohužiaľ si stále myslí, že žije v päťhviezdičkovom hoteli s all-inclusive servisom. Snažíme sa ho naučiť, že dokáže niektoré věci upratať aj sám. Vzhľadom k tomu, že už nemôže ďalej jazdiť na našom robotickom vysávači, stratil oň záujem. Má ale len šesť rokov, takže na to máme ešte čas. 
Banner_it-feels-great_Bliss_1600x200.jpg
a brand of FREUDENBERG